Wpis 15

5 MIN CZYTANIA
2022-11-29

Prowadzenie biznesu online (e-commerce czy innego opierającego się na stronie internetowej) wymaga systemu CMS, czyli platformy, która umożliwia zarządzanie i publikowanie treści (z ang. content management system). Dzisiaj do wyboru masz trzy rodzaje takich systemów CMS. Jaki CMS wybrać? I czy CMS WordPress w każdym wypadku będzie najlepszy? Zaraz to wyjaśnimy.

Content management system to platforma ściśle powiązana z Twoją stroną internetową. Poprzez system CMS zarządzasz wyglądem i strukturą swojej strony internetowej. Dzięki temu systemowi możesz:

  • dodawać nowe wpisy na blogu,
  • publikować nowe usługi i produkty,
  • tworzyć dodatkowe podstrony i modyfikować aktualne,
  • optymalizować stronę internetową pod kątem przejrzystości, jakości obsługi i SEO,
  • zmieniać wygląd poszczególnych podstron.

Jak zatem widać, to jeden z najważniejszych elementów każdego biznesu online. Dzisiaj do dyspozycji jest wiele systemów CMS, które standardowo dzielą się na trzy główne kategorie. Z czym wiąże się każda kategoria? I jaki CMS będzie optymalny w Twoim wypadku? To zależy przede wszystkim od Twoich potrzeb. Zobaczmy, z czym wiąże się każdy rodzaj systemu CMS.

CMS open-source

Otwarte platformy CMS są najczęściej dostępne całkowicie za darmo i do korzystania z nich wymagana jest jedynie instalacja na serwerze, na którym „stoi” Twoja strona internetowa. Absolutnie najpopularniejszym system CMS open-source jest WordPress. System ten funkcjonuje na ponad 60% wszystkich stron internetowych.

Z czego wynika popularność CMS WordPress (oczywiście poza faktem, że jest darmowy)? Tutaj należy wspomnieć o dwóch kwestiach:

  1. Stosunkowo łatwa obsługa – WordPress jest intuicyjny i łatwy w instalacji. Wiele czynności, takich jak publikacja nowego wpisu blogowego lub zmiana danych kontaktowych w ogóle nie wymaga znajomości jakiegokolwiek języka programowania.
  2. Wszechstronność – do WordPressa możesz pobrać setki dodatkowych wtyczek, czyli rozszerzeń, które dają dostęp do nowych funkcji. Na przykład WooCommerce, o którym napiszemy więcej w jednym z kolejnych wpisów to wtyczka e-commerce, która umożliwia podpięcie sklepu internetowego pod Twoją stronę. Niezależnie od tego, czego potrzebujesz – prawdopodobnie znajdzie się wtyczka, która to umożliwia.

Można też wspomnieć, że WordPress jest bezpieczny (dostęp jest chroniony hasłem, ale możesz też ustawić dodatkowe systemy zabezpieczeń) i przyjazny SEO. Dzięki wtyczkom takim jak YoastSEO możesz łatwo optymalizować treści tak, aby spełniały wymagania Google, ale też były przyjazne dla użytkowników.

A jeśli nadal masz problem z wyborem – zapraszamy do kontaktu! Naszą rolą jest pomaganie klientom w tworzeniu produktów cyfrowych takich jak strony www czy e-commerce. Skonsultuj z nami swoje potrzeby biznesowe!

Napisz do nas na hello@funktional.pl

Lub zadzwoń – w kilka minut dowiemy się, czy (i jak) możemy Ci pomóc +48 12 341 45 12

Share
Topics
DIGITAL MARKETING E-COMMERCE
Podobne wpisy
Ebook
Ebook
Wpis 27 ->
Prowadzenie biznesu online (e-commerce czy innego opierającego się na stronie internetowej) wymaga systemu CMS, czyli platformy, która umożliwia zarządzanie i publikowanie treści (z ang. content management system). Dzisiaj do...
Ebook
Ebook
Wpis 28 ->
Prowadzenie biznesu online (e-commerce czy innego opierającego się na stronie internetowej) wymaga systemu CMS, czyli platformy, która umożliwia zarządzanie i publikowanie treści (z ang. content management system). Dzisiaj do...
Ebook
Ebook
Wpis 29 ->
Prowadzenie biznesu online (e-commerce czy innego opierającego się na stronie internetowej) wymaga systemu CMS, czyli platformy, która umożliwia zarządzanie i publikowanie treści (z ang. content management system). Dzisiaj do...
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco i regularnie otrzymywać dawkę merytorycznej wiedzy i inspiracji.

Adres e-mail
Wyślij
Get in touch with us ·